Tuesday, September 1

Weekend @ Jengka

Salam Ramadhan..
(ececeh! time2 bln poser ni kenalah bg salam sokmo! kan..)

Weekd aritu balik jengka (umah FIL@aka kg hubby) nape eh aku rasa janggal la plak nk pnggil kg..mayb sbb umah FIL ni bukan tol2 kwsn kg kot..dh kata dok perumahan.. lainlah kg aku. mmg tol2 pnggil kg kan.. kpd yg bkenaan, jgn marah, ok!

mm..apa eh nk citer psl weekd aritu?? xder apa sgt pon..balik jengka lps bukak posser ari jumaat mlm tu lps amik adik Pa (BIL) kat UiTM puncak alam@perdana. aku dulu xder pon clas kat cni..zmn2 aku dh ada ke branch ni eh??mmm..

smpai jengka jam12++ midnite cmtu la. soknya bgn sahur then bmulalah rutin harian mcm beser selama aku kat jengka tu smpai ari isnin barulah balik semula ke ptjy...

tp ada citer...

mlm sabtu tu hubby borak kata;

"abang ada idea..apa kata thn ni kita exchange present bg ke family kita2..nak x?"-hubby
"ok jugak.."-aku
"sok kita g temerloh cr brg...+ jln2"-hubby
"mm..ukies.."-aku

sebetulnya aku suka g temerloh tu..xtau la nape. bndr kecik..takder la pbgunan apa sgt. cinema pon xder. tp aku suka. mayb sbb pekan dia dekat sg pahang kot..sungai besar..kedai2 kebykknnya mmg tol2 sblh dgn sungai.. so mcm ala2 besh je. mcm hidup tu ala2 beserhana je!

i loikeee!

so, sok tu g lah ke temerloh. kebetulan kalu ari ahad mcm ada pasar ala2 downtown/uptown bagai lah..tp aku x g pon ke c2..panas weh! fyi, pasar ni abis mjelang tghri cmtu lah. tp mcm2 ada...(sbb aku penah g. kalu time xposer bole la meROUND.. kan)

so, aku juz g area2 kedai2 lama kat c2. kali ni g aku x singgah pon kat area2 kedai2 baru yg dekat dgn bus stand mayb sbb kalu g kedai2 lama ni mcm besh je nk mbeli brg2..
pulakkk...

but stil xbole nk decide beli apa..b4 g temerloh tu aku ada tny MIL. thn ni bj raya color apa? then dia kata ada 2 psg bj dia xpkai lg..xpyh la beli kain dah..lgpon dia xlarat nk buat bj thn ni.

so, aku xdpt nk decide..giler! mbabi buta je g jln2 buang tenaga.! nk beli tudung mm..rasanya balik KL nnti baru aku beli kot..memandangkn kat jln TAR tu lg byk latest design + byk choices + cantik2 + murah2 bbanding temerloh tu..

(eh! bila nk beli tudung & aksesori raya nih???kalu lmbt..design cantik2 abis dah)

berbalik ke citer temerloh td...

dah la 1 hal jln jem..keter byk... parking full last2 msk la jugak parking berbyr..selamat lah skit. nasib la skali byr RM1 je..

jln pny jln...end up hubby kata kita beli kasut la utk semua org! tp ada mslh jugak...xtau saiz memasing..mcm aku tau la saiz family aku..mcm hubby???

skali tu..bole la plak dia bwk kuar buku catatan dia..(hubby mmg memna bwk buku kenit ni)
rupa2nya dia dh siap tulis saiz famili dia..lorrRRRR!! marah tol..kalu dh tulis tu nape lah td xbgtau je nk beli kasut..dh penat pusing2 cr brg apa nk beli barulah nk bukak kitab???? doi..

msk jela kedai kasut...

ada byk % la plak kat kedai ni..patut la ramai org dtg!

beli pny beli....berabih jugak la KAMI ...secara totalnya.. RM600..xper la..utk famili..aku beli 2 psg ..1 utk MIL...1 utk FIL..then mcm berkenan selipar comel2 ni..aku grap 1..(PERINGATAN : itu bukan selipar rayaku..hihi). hubby plak beli utk abah, mak & adik bongsu aku. adik2 yg selebihnya...dh keje! so..beli sndiri ok thn ni...!!

oh! ya..pix nnti lah aku upload..smlm sbb tlalu penat xdpt nk snap pix.

oklah..mcm ngantukz la..d kala2 ujan ni...pagi plak tu! lab sedang digunakan. apa lg..

ZzZzZzZZZZzzz la...

~da~

No comments:

+ CARI CERITA SAYA + ~❤✿¸.•*¨`*•..¸✿❤

ACCIDENT (2) AT HOME (3) BIRTHDAY (3) EDIT BLOG (7) GAMIN HILL (10) HANTARAN (2) HOLIDAY (5) IKATAN (13) IN LAW STORY (4) INFO SHARING (6) JAHAT (2) KISAH FAMILI (19) KISAH KAMI (18) KUCING (1) KURSUS (3) LYRICS (21) MENU (18) NATURE (2) NEW YEAR (3) PATRIOTIK (5) PETS (3) RAMADHAN (7) RAWATAN (2) RAYA (11) SAHABAT (12) SALOON (2) SHOPIN (10) TAKZIAH (1) TV (2) WAYANG (14) WORK PLACE (5)