Friday, April 2

Nangislah 1 Malaysia ~~~

Tak faham kenapa....tp bila tau je dia dimasukkan ke ICU, aku jadi mcm sedih. itu masa mbca status oleh zizan & afdlin @ fb. then suddenly terus je aku bukan website ERA & capsules dgn harapan ada la citer2 mengenai dia. Mlm, ms bukak fb, mereka tulis lg... dia memerlukan darah jenis O. kumen2 yg terdpt kat c2 pon ada gak yg sinis...mengejek lawak nabil mengenai darah masa final RL2 dulu.. tp aku sentap gak la.. eh! dia ni mcm xder hrpn je nih.. teringat aku pd blog seseorg ni. mcm dh lama x tgk. blog yg aku jumpa ms tgh borink2 xde keje. keadaan dia pon sedih gak..




Pagi esoknya, aku dgr ERA. selalunya ssh gak. kecuali pepagi tol la. sbb lps jam 9++ cmtu dh xder sawancara, drama sebabak. aku cuma bukak time tu je la.. hihi.. sbb dia. Tp suasana pagi tu berubah. Ada Aznil, Adi, D & Rini. derang burak2 psl ingtan terhadap dia. aku agak keadaan dia mmg sgt kritikal.... hampir sumer surat khabar ada ulasan mengenai dia. mcm2 rumors psl penyakitnya... kencing tikus, denggi berdarah, bisa ular tedung, etc.. hari yg sama gak seingt aku KL jem teruk. status kwn aku sorg ni kata, arini jem luarbiasa kat KL. mmg pon.. hampir sumer jln masuk ke KL jem giler! tp xtau sbb apa...




Smlm dpt tau pkembgn dia positif...tp aku rs mcm xsedap. ramai dh aku dgr, kalu dia ok je..esok2 mesti x ok ..




pagi td, ms dh anta hasif ke sekolah. barulah aku bukak radio. ERA lah...pilihan utama pg ni. bukan apa, nak tau keadaan dia... ala...iklan la pulakkk.. tukar ke stesen lain.. SINAR. kebetulan Krill tgh bc sms dr pendengar. beser kalu jumaat ni tajuk derang... EMOSI ANDA. dia kata ; takziah saya ucapkan kpd keluarga allahyarham din beramboi....bla..bla..bla..

TERSENTAP AKU! tol ke apa yg aku dgr nih!!!!??? mcm xcayer! terus tukar ke ERA semula.. tp DJ dia dok gelak2 je.. sengal tol..tp derang main lagu slow.. apa kes si Double D ni dok mengekek gelak padahal kwn derang meninggal nih.... semak tol...tukar plak ke HOT fm. juga topik yg sama... psl dia.. tiber2 terasa smthg...




aku sedih...? apsal? arwah pon xkenal aku.. mungkin pengaruh radio ni kuat.. selalu sgt dgr lawak2 dia... terngiang2 je... shasha dia...mek kelate dio..haha.. pastu tingat ayat dlm film buli "LU SLIM LAH BEB!!" aku suka ayat tu.. sudahnya.... tersedar... airmata bergenang. sok sek sok sek .. mak aiii... aku nangis? biar betoll..



sorilah aku post citer kali ni agak pnjg..tp inilah luahan hati aku...



skrg ni teringt plak kata2 akhir dia ms judge ALEX ... " kalau saya xder di ERA nnt awk buley ganti tmpt saya...." (i wonder is that a sign? is he really mean it? is that a will??? "




selama ni AZNIL sukaaa nangis...arini dia nangisss lg dan lg...
selama ni AZNIL sukaaa buat kezutan...arini dia yg dpt kezutan...


fb statusku ;

hari ini J.U.M.A.A.T : selalunya dia wat 1 malaysia ketawa...hari ini dia wat 1 malaysia menangis...




apa2 pon... AL-FATIHAH..


1 comment:

Ana said...

Sungguh x sangka kan.. kdg2 yg sakit, umurnya panjang & kdg2 yg sihat walafiat tibe2 pergi mengejut.

+ CARI CERITA SAYA + ~❤✿¸.•*¨`*•..¸✿❤

ACCIDENT (2) AT HOME (3) BIRTHDAY (3) EDIT BLOG (7) GAMIN HILL (10) HANTARAN (2) HOLIDAY (5) IKATAN (13) IN LAW STORY (4) INFO SHARING (6) JAHAT (2) KISAH FAMILI (19) KISAH KAMI (18) KUCING (1) KURSUS (3) LYRICS (21) MENU (18) NATURE (2) NEW YEAR (3) PATRIOTIK (5) PETS (3) RAMADHAN (7) RAWATAN (2) RAYA (11) SAHABAT (12) SALOON (2) SHOPIN (10) TAKZIAH (1) TV (2) WAYANG (14) WORK PLACE (5)