Wednesday, September 21

Sedang MENGGILA ok!

hai bloggerz + readerz  + visitorz + frendz... sumer lah! hihi....

arini nk citer skit la.. saya skrg ni tgh dok menggile menjahit ko! mesin dh lamanya beli tp yg serius mjahitnya baru2 ni lah... starting nk dekat raya aritu... so far, selain menjahit seluar katok adik2, saya dh jahit skirts (pendek + panjang), baju kurung, langsir (itu mmg awal2 dh jahit...tp ala2 sambil lalluu je la.. jahit lurus je)

tp dulu semlm saya dh menyiapkn langsir utk dapur bg menggantikan plastik (bole cayer ke b4 ni saya jus guna plastik as langsir..sumernya gara2 xpandai menjahit!! hahahaha... tp agak2 la weh.. tgk corak la.. bukan corak karton bagai tu tp ala2.... mmg mcm kain betol lah!







ha..inilah contoh plastik meja yg saya buat sbgai langsir daput saya.. amacam?? cara x? hahahaha.... hamekaw! 



bukan malas / apa...tp mmg saya xreti nk jahit fancy2 mcm umah korg... itu yg selepas je raya mcm leh jahit, saya start la jahit apa saje! apa saje ok! apa yg adik2 saya hulur sumer saya buat... termasuklah memotong jeans yg singgkattt..., track suit yg koyak di bhgn lutut...., kangkang koyak..., kecikkan baju... ala2 baby T shirt.., dan byk lagi! 

rasa mcm bangga plak dgn diri sendri sbb drpd zero to hero! hahahahahaaaaa....

ha! psl langsir tu, lihat lah kat bwh ni hasil jahitan saya.... tp jgn la gelak tau sbb

SAYA BUDAK BARU BELAJAR....................
KALAU SALAH JANGANLAH GELAK............



 mmmm..nmpknya kini saya mcm xbape pandai nk ambik gambr cantik lah pulak... bengkang bengkok! eh! bukan... itu bengkang bengkok adalah disebabkan suka hati ms time nk iron tu... hihihi.... tp at least saya dh buat kan....... oh ya! langsir cmni pon bole jadi skirt tau! utk info, kalu korg br nk bajar menjahit mcm saya ni ha.. saya nasihatkan belilah kain cotton, corak mudah sama ada bergaris / berkotak2, so senanglah nk handle... jgn lah terus2 beli kain memahal.... 





ahha! yg ni pic terbaru saya...baru snap semlm.. itu pon sbb nk tunjuk ke korg baju kurung yg sedang saya pkai itu adalah hasil jahitan ku!!!  suka! suka! suka!


Eh! lupa plak nk snap pic mesin jahit saya yg xberapa nk canggih + digital... basic but cute! kuikuikui....




No comments:

+ CARI CERITA SAYA + ~❤✿¸.•*¨`*•..¸✿❤

ACCIDENT (2) AT HOME (3) BIRTHDAY (3) EDIT BLOG (7) GAMIN HILL (10) HANTARAN (2) HOLIDAY (5) IKATAN (13) IN LAW STORY (4) INFO SHARING (6) JAHAT (2) KISAH FAMILI (19) KISAH KAMI (18) KUCING (1) KURSUS (3) LYRICS (21) MENU (18) NATURE (2) NEW YEAR (3) PATRIOTIK (5) PETS (3) RAMADHAN (7) RAWATAN (2) RAYA (11) SAHABAT (12) SALOON (2) SHOPIN (10) TAKZIAH (1) TV (2) WAYANG (14) WORK PLACE (5)