Wednesday, December 21

Bagaimanakah Caranya?

soalan saya ;

bagaimanakah caranya utk mengurangkan perbelanjaan isi rumah?? mungkin boleh buat cmni kot....

1- POTONG SEMUA BIL2 YG TIDAK MEMBAWAK FAEDAH SGT (maksud sy, kalu xder pon xpe)

cnth : 

astro  -  RM 86++ 
internet + tepon umah  -  RM 120++
-------------------------------------
jumlah  -  RM 206++
-------------------------------------

wow! bole guna RM itu utk tujuan shopping !!!


2 - BELI BARANG DAPUR YG TIDAK BEGITU BERJENAMA & TIDAK BEGITU SEDAP/BERKUALITI DGN MENDAPAT HARGA MURAH SELAGI BOLEH MAKAN/GUNA

cnth :

ubat gigi jenama KOLGET bukan COLGATE (hihi..ada ke?)

jika selalunya belanja dapur kat TESCO mesti hampir2 giler ke RM 400 mungkin bole jimat lps ni jadi RM200 kot... bole ke?? jadi dgn RM itu bole guna shopping benda lain... 


3- kalau selalunya RM minyak kete 400 sebulan sbb g balik keje dan belanja touchNgo RM100...maka jumlahnya RM500, mungkin lps ni g keje naik motor.. bole jimat bykkkkkkk!! - tp itu hanya mimpi je la.. sbb hubby saya xakan punya bg saya g keje naik motor... tp logik la pulak kan.. takkan saya nk naik motor kan... dr PUTRAJAYA KE KL ..jadi, caranya 

saya kena isi borang online PERTUKARAN ke PUTRAJAYA! mm... menariks! aritu dh try mintak tp ntah apa salahnya bos xsign la pulak.. tarikh pon dh tutup..apa da bosss!

tp, sekiranya dpt tukar, save lg RM500!!!! hubby la kena anta g balik keje..waw! BONUS! romantik peluk2 naik motor vespa dia itu kaw! ala2 zaman bcinta!!!! suka! suka! <------ ini STATEMENT PERASAN...

citer2 merepek pnjg2 pon... kesimpulannya kalu dpt save pon bukan ke mna jugak! at the end guna gak..
cuma nk jugak kira...brape total dpt save


RM 206
RM 200
RM 500
---------
RM 906
---------



TAPI PERSOALANNYA..........

adakah dpt aku ber buat demikian????? mcm tak je lahhhhhhhh!







2 comments:

Farhana Abd Razak said...

Haha... yg no 3 tu rsnye boleh dicapai insyaallah...

+ A|Z|R|i|N + said...

hahaha...bole ke?

+ CARI CERITA SAYA + ~❤✿¸.•*¨`*•..¸✿❤

ACCIDENT (2) AT HOME (3) BIRTHDAY (3) EDIT BLOG (7) GAMIN HILL (10) HANTARAN (2) HOLIDAY (5) IKATAN (13) IN LAW STORY (4) INFO SHARING (6) JAHAT (2) KISAH FAMILI (19) KISAH KAMI (18) KUCING (1) KURSUS (3) LYRICS (21) MENU (18) NATURE (2) NEW YEAR (3) PATRIOTIK (5) PETS (3) RAMADHAN (7) RAWATAN (2) RAYA (11) SAHABAT (12) SALOON (2) SHOPIN (10) TAKZIAH (1) TV (2) WAYANG (14) WORK PLACE (5)