Tuesday, January 26

Banjir Oh! Banjir

Kejadian berlaku masa aku nk amik wani kat komuter serdang jumaat mlm mingu lps. masa g tu ok je. time balik tu stuck! ingtkn kat kg serdang tu ada road block. (besernya cmtu mlm2 mingu). rupanya ha ko! air naik! bah! apa lg, aku soh wani snap pic lah! memandangkn hny 1 lane je bule lalu, itu pon redah air bah tu..

tgk pic banjir @ bwh ni ye!


+ banjir smpai cni... +





+ kesian kat derang yg tgh tungu bas.. mesti ada yg baru turun dr komuter, balik dr mines...kan+





+ pasan x, air tu mcm berpusar... ada lubang kat c2! bahaya tol! +




+ laluan kenderaan terhad sgt. kenderaan dr kedai pon stil bule lalu tp kena redah la.. but stil ok lg sbb area cni air xnaik tinggi sgt +




+ smpai kat cni, air semakin tinggi. aku ingtkn ok! abis tu dh redah...alang2 tu teruskan aje lah kan.. xkan nk stop kat tgh2 air ni kan.. +




+ air makin tinggi! aku dh cuak giler! berdebar2 ha ko! wani yg snap pic pon cuak gak! dpn aku kete dh semakin slow, aku tau...kat dpn tu air mesti lg tinggi. jgn la dia breakdown tgh2 air ni... +




+ semakin berdebar!!!!!! tgk tebing jln tu pon tinggal ciput je..longkang bagai xnmpk dh..hny lautan air bah! +




+ semakin meninggalkn jln berAIR itu! +





+ TAMAT!..lega bila dpt mengharunginya! pastu aku pon benti tepi jln. mau x, kepala lutut dh menggigil. smbil tu soh wani snap pic. rupa2nya banjir tu drpd kg serdang. kg tu dh nmpk bumbung je la.. smpaikan jln u-turn ke komuter pon mmg xbule lalu! kenalah bas2 / kenderaan2 buat u-turn kat dpn MACY tu.. +




+ 2 2 jln tp bila jd cmni, 1 jln & 1 jd sungai... hihi. & mereka pula yg sedang berdebar mengharungi air bah itu.. +




lps je harung 'sg' tu, byk lah kete2 yg breakdown. peronda besraya pon tolong derang gak. sepanjg2 jln tu ada je kete2 yg stop. keadaan berterusan smpai fly over upm serdang..cian. mujurlah aku xsenasib dgn derang.. kalu x.????!!!







No comments:

+ CARI CERITA SAYA + ~❤✿¸.•*¨`*•..¸✿❤

ACCIDENT (2) AT HOME (3) BIRTHDAY (3) EDIT BLOG (7) GAMIN HILL (10) HANTARAN (2) HOLIDAY (5) IKATAN (13) IN LAW STORY (4) INFO SHARING (6) JAHAT (2) KISAH FAMILI (19) KISAH KAMI (18) KUCING (1) KURSUS (3) LYRICS (21) MENU (18) NATURE (2) NEW YEAR (3) PATRIOTIK (5) PETS (3) RAMADHAN (7) RAWATAN (2) RAYA (11) SAHABAT (12) SALOON (2) SHOPIN (10) TAKZIAH (1) TV (2) WAYANG (14) WORK PLACE (5)