Monday, October 13

What A BZ Weekend!!!!!!!!!


aku pun tak tau la bape kali aku edit citer ni. asal nak update je mulalah ada hal tu la inilah.. akhirnya dpt jugak di FIN kan..Weh....citer je ader ..gmbr eeeLEK! sbbnya bz buat keje dapur. itu pun dpt la snap 1 2 pics kan.. tp mmg sabtu & ahad lps mmg tak menang tgn la.
Ari sabtu ipar2 aku dtg umah derang call pagi tukata nak dtg ptg. so tghri tu prepare la msk2..tp tak msk apa pun sbb setakat 4 /5 org je dtg. so just msk Spaghetti Bolognaise.ipar aku awal2 dah CHOP! suro msk tu so senang la nak decide menu kan.. aku masak guna sebungkus daging kisar RAMLY tu senang..ingatkan bole la thn smpai mlm. mls nk msk berulang2.yelah since tghri tu kami lunch lauk SAMBAL UDANG PETAI! masak byk giller petai tu kira perabih la! pastu lauk pauk apa pun aku dah tak bape nak hingat! tghri tu msk skali sume! pastu lps adiks ipar aku tu balik hubby aku plak kata ofismate dia nak dtg...MARAH tol aku...td tak bgtau..tp yelah kwn dia tu pun tak confirm nak dtg..

so ptg tu menu aku senang! cepat dan mengenyangkn..ttp spaghetti...tp kali ni spaghetti goreng! hihik..senang kan?! mm..


tak sempat nak tunggu mlm, menu aku tu HABIS LICIN gaks...mm..tp aku dah mls nk msk. mlm tu abah mak wani & adik gi umah pakcik umar kat Salak Tinggi. Aku & hubby gi cr4 beli bhn2 yg nak msk...since aku dah call kwn2 sekolah aku sur dtg umah sbb Adlin yg call kata nak raya ke umah so alang2...aku invite la kwn2 yg lain..yg aku stil KIT je la..tp aku jemput saper je..
mm..As, Azie & Ira. pastu helmi plak confirm kan dia nak dtg..so kena lah msk lebih skit..


Esoknya, lps Breakfast aku dh start msk2 ni..buat mise en place sume bagai la.. Menu aku ialah ;

++ Pocket Tauhu++

++Nasi Ayam Hitam Manis++

++Spaghetti Bolognaise++

hihik..tu jele..yelah..bukan open house pun..kalu open house aku nak la msk byk2 menu..
so, agak2 lps zohor gitu Adlin smpai. Punyalah berpeluk sakan..yelah..10 thn beb!! mau tak..dia pun sihat jugak..cumanya kalu dulu dia lg sihat dr aku skrg ni aku lg sihat dr dia!!! HAHA.. tp yg aku tepuk dahinya apa tau.......LUPA NAK SNAP PIC!!!!!!!!!!!! yelah..dah asyik borak bagai..pastu dgn bz nak hidang dishes lg apa la..kan..tgh2 borak, tetiber..BF wani smpai plak..mm..hal dia la! layan la BF ko tuh. dlm sejam gak dia kat umah aku. lps mkn2, borak2, sume dia pun balik..

Elok je dia balik, masa tu dah ada rintik2 ujan dah..Uncle Pnjg aku plak dtg. Weh! x bgtau punnn! tgh2 layan famili dia, Helmi pun smpai tp bukan dtg hanya dgn maklong & fiancee dia tu, mak chek aku dan kak ana sefamili pun dtg gak!! Weh! derang ni pakat2 ke dtg tak bgtau nih! nasib baik aku msk lebih...msk lebih tu sbb nnti famili aku nak mkn tp tak jugak la nmpknya nih!! Ini UNEXPECTED GUESTS nih!! dah penuh tetamu plak...
kena bwk kuar sume kusi meja yg ada.. tp aku la sakit skit! msk nasi ayam mmg la byk tp side dishes yg lain tu aku msk skit je. kenalah plak msk lagi...dok dapur jele..

tgh dok2 bx kat dapur, As sms tny jln ke umah aku. so aku suro lah hubby aku jemput dia & hubby kat Petronas P9D..smpai je..tak dpt mkn lg..meja penuh..kenalh tunggu turn! hihik..sorry eh As..

pun dlm sejam gitu dia stay kat umah..tak lama pastu dia pun kata nak balik la..lebih kurang jam 5++ gitu semua tetamu pun beredar.. tp aku tunggu gaks la kalu2 kwn2 aku lg 2 org tu nak dtg..tp tak kot...maybe tak sempat..yelah, azie kata dia ke banting la mana la..takut tak sempat. Ira pun sama gak. tp tak per la...lain kali kot.. so..tgh dok kami anak beranak kemas2 umah, ada call.. (HA!!?) mak teh aku call kata nak dtg..aku kata dtg mlm la..sbb bole msk 1 round lg! ok! set. Dan2 tu gaks aku kata kat hubby.. " bang, jom gi cr4, mak teh nak dtg umah hn2 sume abis dah." apa lg...kena bahagi2 tugas la.. mak kemas dapur, adik kemas meja& ruang tamu. aku gi cr4! (jlnkan tugassssssssss..)

+ ni nak gi cr4 ni beli bhn..tp sempat bg pose lg nih..+



wah! ramainya org kat cr4! pastu balik2 je dr cr4 dpt plak 1 sms. AZIE nak dtg mlm ni 830.. weh! apa lagi cepat2 pulang lah! masa tu dah jam 7++ dah! nak maghrib. so, lps siap maghrib sume, aku start la msk2...nasib baik sempt...

Mlm tu, tak sunyilah umah aku tu jugak..dgn famili nak teh nya, famili Azie nya.. mcm adlin td gaks la..berpeluk bagai la kami masa jumpa. wah! baru aku tau anak dia sepasang..comey2 je.. yg sulung, Son-Aiman. Daughter-Nurul Najihah. Hahahaha! aku sempat usik Azie kata wei..nama aku tuh! siap jihah (nama xclassmate kitorg dulu) tu...tp sama gaks...tak snap pic pun..ee..geram tol! bila ingat balik..


mlm tu b4 tido, rasa besh sgt wlaupun dpt jumpa 2/3 org je kwn2 sekolah tp besh la! hihik..tp..aku stil nak jumpa gaks yg lain2!! Mana agaksnya korg nih!!!!!





wei...munculkan lah diri korang!!!!!!



p/s : utk kwn aku sorg yg tak dtg tu, thn dpn kalu aku ajak..musti kasi dtg ha... HAHAHA..

2 comments:

irasilver said...

sakan org tu memasakk!!! Wah ko skangg kemain jamu menjamu! Pandai masak upanya!!! :P

irasilver said...

tapi aku nak tgk muka azie!!!! Boleh ko tak mek gambo?

+ CARI CERITA SAYA + ~❤✿¸.•*¨`*•..¸✿❤

ACCIDENT (2) AT HOME (3) BIRTHDAY (3) EDIT BLOG (7) GAMIN HILL (10) HANTARAN (2) HOLIDAY (5) IKATAN (13) IN LAW STORY (4) INFO SHARING (6) JAHAT (2) KISAH FAMILI (19) KISAH KAMI (18) KUCING (1) KURSUS (3) LYRICS (21) MENU (18) NATURE (2) NEW YEAR (3) PATRIOTIK (5) PETS (3) RAMADHAN (7) RAWATAN (2) RAYA (11) SAHABAT (12) SALOON (2) SHOPIN (10) TAKZIAH (1) TV (2) WAYANG (14) WORK PLACE (5)