Monday, September 8

Journey To The East

Waduh!! mmg dah berbulan2 lamanya aku tak dok umah bila tibanya ujung minggu..ada je xtvtnya...mcm minggu ni, balik jengka lagi..sempena Ramadhan. Balik Jengka jam 10 dari umah pastu benti kat Hentian Genting Sempah..ingatkan nak melantak mcD since siang kan pose..rupa2nya McD situ tutup jam 11. Cait!! aku ingatkn all francais bukak 24 hours excluding yg kat dlm shopin complex la... rupanya x..!! marah tol..aku ni sanggup tak mkn byk masa bukak pose tu semata2 nak mentedarah nugget baru McD..hampeh tol!! dgn rasa laparsss + bengang teruskn jugaklah journey nih..smpai lah kat Petronas Bentong singgah supper kat 1 restaurant kat situ. Mkn la nasi lemak sbb mcm terliur bulan2 poser ni..hubby aku mkn mee grg. air, kitorg order kopi o panas...shioks..dok kat meja luar (usually for smoker) dgn udara sejok kebetulan baru lepas ujan..tau jele kwsn Pahang ni..lgpun dkt kaki bukit / gunung.. kabus tu punya lah tebal smpaikan kalu nak guna lampu tinggi masa memandu pun tak bole.. tingat plak masa praktikal kat UNITEN masa part 5 dulu. org TNB kata kenderaan kena guna lampu chy kuning tu sbb kalu guna lampu putih..taknmpk jln pada waktu2 kabus + pagi la.. that's y kalu kita tgk lampu2 jln tu sume guna mentol kuning. dan kalu kita tgk...OTW ke pantai timur xder disediakan lampu jln...hanya kat tmpt2 tertentu je ada..sbb akan menggangu penglihatan..
ok!! melalut la plak..siap bg info lg tuh! balik citer journey to the east..

mm...lps mkn2 mknn+minuman panas ++ plak dgn angin mlm sejok...teruskn perjlnn...tp tak bole bwk laju sbb jln licin + ada construction. so...jln...dan jln lg...dan jln lg..
smpai kat Hentian Temerloh...hubby aku dah surrender. so we decided to tido jap b4 smbg prjlnn...tido punya tido last2 tak sedar..bangkit2 dah dekat jam 3 pagi!! peh!! betul tido nih! ekeke...pas basuh2 muka..hubby aku terus drive..tp aku??? smbg tido balik rrr...ekeke...
sesampai kat tol Chenor hubby aku tny aku -bole drive tak? -ala..ngantok la... - ok la tido lah kalu abang tak larat nnti switch eh - ok. pastu mcm tak lena lg nak tido je hubby aku dah kejut..
-betul ni..tolong drive la.. mm..sbb cian ke hubby aku aku pun drive la..bukak je kete...tetibber je hubby aku muntah!! what??? la...rupa2nya hubby aku dok thn je..padahal kepala dah pusing!! nape la dia tak bgtau kan...yg aku ni plak nape lah tak awal2 lg switch place kan..mm..
so apa yg mkn td sume kuar la..nasib ada bwk mineral water..di kala2 hening pagi2 buta kete pun dah tak der...aku je yg menatang mata..hubby aku ni sempat la pesan.. - jgn bwk laju eh td ada lembu tgh jln, takut kalu ada lg.. - ok. so...bayangkan.. skrg dah jam 3 pagi...lampu jln takder.. jln kecik..kena aware dgn lembu2 lg.. sesekali nmpk kelawar terbang..kabus tebal..kiri knn ladang kelapa sawit..kete pun sekali2 je lalu..kena bwk slow2 plak tu.. tp mengenangkan bulan poser...tak ler takut sgt.. but stil.. takut gaks! hihi..lumrah manusia kan..
sesmpai je kat umah jengka dah jam 330 pagi. terpaksa jugaklah kejutkan parents in law kan..pas bwk masuk sume beg2 parents in law aku terus sahur je sbb malas nak tido lg..aku & hubby?? hihi..tak sahur pun. hubby aku cuma telan panadol je pastu kitorg smbg tido..kali ni tido yg selesa...LEGAAAAAA...

No comments:

+ CARI CERITA SAYA + ~❤✿¸.•*¨`*•..¸✿❤

ACCIDENT (2) AT HOME (3) BIRTHDAY (3) EDIT BLOG (7) GAMIN HILL (10) HANTARAN (2) HOLIDAY (5) IKATAN (13) IN LAW STORY (4) INFO SHARING (6) JAHAT (2) KISAH FAMILI (19) KISAH KAMI (18) KUCING (1) KURSUS (3) LYRICS (21) MENU (18) NATURE (2) NEW YEAR (3) PATRIOTIK (5) PETS (3) RAMADHAN (7) RAWATAN (2) RAYA (11) SAHABAT (12) SALOON (2) SHOPIN (10) TAKZIAH (1) TV (2) WAYANG (14) WORK PLACE (5)