Thursday, December 11

FLOORDANCE..




"floordance!!!! what happened!!!"-aku

itulah perkataan yg muncul dr mulut aku ni tatlaka (ceh! tatkala!) tgk arnab aku yg sekor ni..cian dia!! mesti gaduh teruk mlm td ni.. apa lg! mesti dgn theordore la ni!!! ee..rasa nak piat2 je telinga theordore tau!
tapi benda dah jd..kisahnya..

kan minggu lps ujan turun tak henti2. bersambung2 walaupun keadaan tak lebat mna. tp kalu dah ujan je..banjir jugak lah rabbit hutch aku ni..ptg sblm kejadian berlaku, masa nak bg mkn kat rabbit2 aku ni, aku tnmpk bdn jambu abis kena mkn. siap nmpk isi bdn dia. cian sgt...nmpk mcm nak mati je. so aku pun masukkan lah jambu dlm cage berkunci so that dia tak kena buli dgn yg lain2. (tp yg suka buli pun theordore sekor tu je la) dia ingat dia jantan macholah! dah la episode b4 ni maro kena curi dek budak2 yg dtg tgk rabbit ni!! al-maklumlah umah tak berpagar katakan.. berbalik citer jambu td. dlm cage tu mmg ada floordance. dia kena kurung dulu pon sbb gaduh jugak la smpai bdn luka2 teruk. so bila tgk keadaan dia dh stabil aku pon kuarkan lah dia. kiranya cage tu mcm ICU la.. tp tak tau pulak mlm tu gaduh besar!!! pagi tu tgh dok tido nyenyak dia pagi ari raya korban...adik aku knock pintu bilik aku.
"kak jijie, ada sekor arnab tu takbole bgn..cedera"-hasif.
aku kan mcm mamai gitu...siap pastu buat dek je. gi mandi dulu...gosok2 baju sume...pas dah siap2 baru turun bawah. pastu br la tgk keadaan rabbit2 ni. punya lah terkejutnya aku!!! floordance tak bole gerakkan kaki + kaki terendam dlm banjir cuma nmpk separuh bdn je! apa lg! dahle dgn baju raya, tak jamah sarapan...aku terjah kandang tu amik floordance terus bwk masuk bathroom cuci kan dia sbb bdn dia dah berlumpur+tanah. tgk jugak keadaan dia yg tak bermaya. pastu amik hair dryer keringkn bdn dia + lap2 skit dgn towel dan selimutkan dia.

pastu br check2...YaAllah! kaki floordance...aku try gerakkn pastu ketuk2 skit..dia tak marah2 pun. pastu pulak kaki dia terdampar je. sedihnya nak citer...FLOORDANCE LUMPUH SEPARUH BADAN... smpai skrg pun...dia stil tak bole gerak...confirm dia akan cmtu selama2nya...skrg ni KAMI letak dia dlm umah. dia taknak makan sgt pun...mcm tak selera. minum air je...itupun..kena suapkan. kenkdg bwk dia kuar kat rumput..saje nak biar dia rasa bebas skit...bg mkn rumput2 ke..tp dia...mcm taknak mkn sgt... muka pun nmpk muram je.. jln mengengsot2...kata hubby aku nnti dia try buat hutch yg baru utk rabbit2 tu sume so that tak le kena tanah..banjir..sumer lah! pastu kalu bole nak buatkan floordance wheel chair..(ala2 rabbit size)...


to flordance...i luv u...

to maro...i'm gonna miss u...

to jambu..get well soon...


*kalu ada maro...mesti dia bole gaduh lawan balik dgn theordore kalu dia kacau2 rabbit yg lain. sbb maro yg paling besar. lgpun, theordore takut dgn maro...utk budak2 pencuri maro.. PULANGKANNNN...

kat bawah ni pix FLOORDANCE yg sakit...




cian tgk floordance...dulu dia yg paling lincah. sbb tu dia dinamakn floordance. skrg ni dia tak bole gerak dah...


No comments:

+ CARI CERITA SAYA + ~❤✿¸.•*¨`*•..¸✿❤

ACCIDENT (2) AT HOME (3) BIRTHDAY (3) EDIT BLOG (7) GAMIN HILL (10) HANTARAN (2) HOLIDAY (5) IKATAN (13) IN LAW STORY (4) INFO SHARING (6) JAHAT (2) KISAH FAMILI (19) KISAH KAMI (18) KUCING (1) KURSUS (3) LYRICS (21) MENU (18) NATURE (2) NEW YEAR (3) PATRIOTIK (5) PETS (3) RAMADHAN (7) RAWATAN (2) RAYA (11) SAHABAT (12) SALOON (2) SHOPIN (10) TAKZIAH (1) TV (2) WAYANG (14) WORK PLACE (5)